Sabtu, 16 Mei 2009

.:BiAr:.


jalan yang aku lalui..

penuh ranjau dan duri..

suka dan duka jiwa ini

entah siapa yang mengerti

kulalui pahit maung lorong insani..

biar..


zuhud hati bertelapak nafsu..

ranjang mata bertelanjang kaku..

panah kaki bertapak lesu..

aku buntu..terus buntu..

biar..


aku cari dan terus mencari..

ke kanan kupaling kiri..

ke dalam kuintai diri..

apa erti hidup ini??

aku tak mengerti..

biar..



basah bibir merafak zikir..

pincang minda tak mampu fikir..

buta jiwa kisah berakhir..

pada siapa aku bergelir?

untuk siapa cinta kuparkir?

biar..


kuteruskan langkahku..

biar kisah itu disitu..

aku malu..malu..malu..

siapa aku menghalang tentu-Mu?

aku terus pilu..buntu..sayu..

kutetapkan hatiku..jitu..

biarkan kisah itu terpaku..

aku tak mahu canang palu..

biar..


tatihku dalam lesu..

bahagiaku dalam pilu..

cintaku dalam palsu..

hidupku hanya satu..

biarku pacu arahku..

biarku deru jejakku..

tapi AKU perlu kamu...

tapi kau bukan untuk AKU..

biar..

4 ulasan:

  1. biar apa mereka kata,
    hanya diri tahu sengketa,
    maafkan segala silap dan dosa,
    agar terus menuju redhaNya...

    tabahlah, berusahalah...
    kamu harus gagah,
    mencari jalanNya tanpa lelah,
    jangan berpaling mengingat musibah,
    biarlah ia menjadi sekolah,
    mendidik mengajar betul dan salah,
    bersangka baiklah...

    Sesungguhnya Allah bersama sangkaan para HambaNya....

    BalasPadam
  2. biar apa mereka kata,
    hanya diri tahu sengketa,
    maafkan segala silap dan dosa,
    agar terus menuju redhaNya...

    tabahlah, berusahalah...
    kamu harus gagah,
    mencari jalanNya tanpa lelah,
    jangan berpaling mengingat musibah,
    biarlah ia menjadi sekolah,
    mendidik mengajar betul dan salah,
    bersangka baiklah...

    Sesungguhnya Allah bersama sangkaan para HambaNya....

    BalasPadam
  3. biar apa mereka kata,
    hanya diri tahu sengketa,
    maafkan segala silap dan dosa,
    agar terus menuju redhaNya...

    tabahlah, berusahalah...
    kamu harus gagah,
    mencari jalanNya tanpa lelah,
    jangan berpaling mengingat musibah,
    biarlah ia menjadi sekolah,
    mendidik mengajar betul dan salah,
    bersangka baiklah...

    Sesungguhnya Allah bersama sangkaan para HambaNya....

    BalasPadam
  4. sangka aku pada Tuhanku..
    sangka Dia selalu bersamaku..
    siapa kau pada aku?
    aku bisa tanpa kamu..
    biar tubuh aku kaku
    jiwa aku tetap palu..
    canang cita dan cintaku
    hanya untuk Tuhanku..

    resah..aku rebah..
    lelah..aku kalah..
    usah..usah..usah..
    salah..aku tabah..
    balah..aku gagah..
    kisah..kisah..kisah..

    BalasPadam

awak nak komen tak?silakanlah=)

Powered By Blogger